24 juni

geplaatst op 02-06-2019

* inschrijving gesloten *
* inschrijving gesloten *

Inspiratiesessie met Rein Rambaldo voor pashouders en professionals in horeca & hotel

Horeca draait om veel meer dan eten, drinken en het interieur. Er zijn zoveel factoren waar je als ondernemer op in kan spelen die bijdragen aan de sfeer. Denk hierbij aan het servies dat je gebruikt, het personeel dat je aanneemt, de wachttijd tussen gerechten en de achtergrondmuziek die je draait. Het van tevoren bepalen van een doelgroep biedt de kans om op al deze factoren in te kunnen spelen, zodat niets aan het toeval wordt overgelaten. Wist je bijvoorbeeld dat mensen hun eten kwalitatief gezien meer waarderen als ze met zwaarder bestek eten? Of dat men eerder een Franse wijn van de wijnkaart kiest wanneer er Franse muziek op de achtergrond wordt afgespeeld? Als je weet hoe je gasten bewust (en onbewust) denken, kan je veel keuzes maken die je concept ten goede komen en die je gerechten nog beter laten smaken zonder iets te veranderen in de keuken.

Wat kan je verwachten van de lezing
Rein Rambaldo komt vertellen over wat er als horeca-designer allemaal nog meer komt kijken bij het ontwerpen van een concept buiten het interieur om. De interactieve lezing geeft een kijkje in de wereld als horecagast, -ondernemer en -ontwerper. Aan de hand van de wetenschap van het eten, genaamd ‘Gastrofysica’, word je stapsgewijs meegenomen door de psychologische wereld rondom eten en drinken. Een lezing die aan het denken zet en die je kijk op eten misschien wel voorgoed verandert.

INSCHRIJVING GESLOTEN | Op 24 juni van 18.00-20.00* uur inclusief drinks & bites |

Meet Rein Rambaldo

Eigenaar van De Horeca Fabriek en brein achter Mama Kelly, Rein Rambaldo, heeft in de afgelopen jaren een zeer divers portfolio opgebouwd met zijn concepten en ontwerpen binnen de horecabranche. Na zelf jarenlang in de horeca te hebben gewerkt, heeft Rein in 2010 De Horeca Fabriek opgericht. Met zijn visie op slim anticiperen op doelgroepen en gericht keuzes maken aan de hand van deze, zijn al meerdere succesvolle zaken uit de grond gestampt. En voor wie nog niet overtuigd was, heeft hij in 2015 bewezen dat zijn strategie écht werkt: Mama Kelly Den Haag won de Hospitality & Style Entree Award, waarna de 2e (geheel poeder roze) vestiging werd geopend in het Olympisch Stadion in Amsterdam.

Deel dit met je netwerk: